Heb je een vraag? Stel hem hier!
Dit zijn de veelgestelde vragen rondom iDEAL. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
- Algemeen
- iDEAL Betaalverzoek
- iDEAL QR-code
- Problemen met de betaling
- Problemen met de levering
- Betalen met iDEAL
- Veiligheid en fraude
- iDEAL in3 pilot
Wat is een iDEAL Partner?
Een iDEAL Partner is een betaaldienstverlener die iDEAL faciliteert aan haar klanten. Een iDEAL Partner kan zich door Currence laten certificeren voor de volgende rollen:
- Issuer - laat uw klanten betalen met iDEAL;
- Acquirer / CPSP - verkopen iDEAL aan bedrijven, zodat zij iDEAL als betaalmethode kunnen aanbieden.
- Sommige Acquirers en CPSP's bieden bedrijven ook de mogelijkheid om hun klanten middels een iDEAL QR-code te laten betalen, dit zijn dan ook iDEAL QR-aanbieders;
- C2C-aanbieder - bieden een iDEAL C2C-dienst aan consumenten, zodat zij elkaar onderling kunnen betalen met iDEAL.
Ik heb de bestelling retour gestuurd, wat nu?
Wanneer je de bestelling retour stuurt of annuleert wachten wij af tot de webshop ons de bevestiging tot creditering
stuurt. Mocht het geld na 5 werkdagen nog niet op jouw rekening staan dan kan het zijn dat de webshop de credit
nog niet bevestigd heeft. Neem in dit geval contact op met de webshop zodat ze de bevestiging doorsturen naar iDEAL in3. We storten het geld terug op het rekeningnummer dat bij ons bekend is.
Ik heb een deel van de bestelling retour gestuurd, wat nu?
In dit geval betaal je alleen voor de producten die je houdt, inclusief eventuele verzendkosten. Zodra je retour is verwerkt
ontvang je hiervan per e-mail een bevestiging. We brengen het bedrag altijd in mindering vanaf de 3e termijnbetaling.
Als je meer hebt betaald dan de producten die je hebt gehouden, dan storten wij het te veel betaalde bedrag terug
op het rekeningnummer dat bij ons bekend is. Heb je na een week nog geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact
op met de webshop om te vragen of je retour goed is aangekomen.
Ik wil de bestelling annuleren, wat moet ik doen?
In dit geval kan je het best contact opnemen met de winkel of webshop. De winkel of webshop zal vervolgens de
annulering aan ons doorgeven en wij storten het door jouw betaalde bedrag terug op het rekeningnummer dat bij ons
bekend is.
Ik heb mijn product(en) niet ontvangen, wat moet ik doen?
Als je je bestelling nog niet hebt ontvangen, neem dan eerst contact op met de webshop waar je de aankoop hebt gedaan. Zij kunnen je informeren over de status van je bestelling en eventuele vertragingen. Mocht dit niet tot een oplossing leiden, neem dan contact op met onze klantenservice. In bepaalde situaties kunnen we uitstel van betaling bieden. We zullen dan samen naar je specifieke situatie kijken en bepalen of uitstel van betaling in jouw geval mogelijk is.
Producten zijn beschadigd of wijken af van wat ik besteld heb…
Wij hebben geen inzicht in individuele bestellingen. In dit geval kun je het beste contact opnemen met de webshop waar je de bestelling hebt geplaatst. Zij hebben alle ordergegevens en kunnen je hiermee verder helpen.
Wanneer wordt de bestelling geleverd?
Wij hebben helaas geen inzicht in individuele bestellingen of orders. In dit geval kun je het beste contact opnemen met de webshop waar je de bestelling hebt geplaatst. Zij hebben alle details van je order en kunnen je hiermee verder helpen.
Ik heb (een deel van) mijn bestelling retour gezonden, maar ontvang alsnog een herinnering. Hoe kan dat?
Het kan zijn dat je retour gezonden artikelen nog niet verwerkt zijn bij de winkel of webshop op het moment dat wij
een betaalherinnering sturen. Als de retour is verwerkt, stuurt de winkel of webshop hiervan een bevestiging. Als je niet
alles retour hebt gestuurd krijg je van iDEAL in3 een e-mail met hierin het aangepaste bedrag. Het retour bedrag wordt
in mindering gebracht van de laatste termijn.
Wat betekent gespreid betalen met iDEAL in3?
IDEAL in3 is een gespreid betaalmethode zonder rente en BKR registratie. Je betaalt gespreid in drie termijnen binnen 60 dagen. De eerste termijn betaal je direct via IDEAL. De tweede termijn betaal je binnen 30 dagen en de derde termijn weer 30 dagen daarna.
Kan ik mijn termijn handmatig overboeken of betalen via automatische incasso?
Het is niet mogelijk om je termijn handmatig over te boeken of te betalen via automatische incasso. Je kunt je betalingen alleen doen via iDEAL.
Hoe maak ik een account aan?
Je kunt eenvoudig een account aanmaken voor iDEAL in3 via de app of website. Ga hiervoor naar https://in3.ideal.nl/online/ en volg de stappen om je account te registreren. Of je nu de app gebruikt of de website bezoekt, het proces is ontworpen om je snel en gemakkelijk aan de slag te laten gaan met iDEAL in3.
Mijn bestedingslimiet is veranderd, hoe kan dit?
We voeren geregeld een kredietcheck uit om ervoor te zorgen dat we personen niet overkrediteren. Hierdoor kan het voorkomen dat je bestedingslimiet soms verandert. Deze aanpak helpt ons om verantwoord krediet te verlenen en jouw financiële gezondheid te beschermen.
Wat is het bedrag in mijn account?
Het bedrag dat je in je account ziet, is het maximale bedrag dat je kunt gebruiken met iDEAL in3. Dit is je bestedingslimiet en geeft aan hoeveel je in totaal kunt uitgeven bij aankopen die je in drie termijnen wilt betalen via iDEAL in3.
Hoe kan ik mijn account verifiëren (iDIN)?
Wanneer je een account aanmaakt voor iDEAL in3, word je automatisch door het verificatieproces geleid. Tijdens het registratieproces, zowel via de website als de app, krijg je vanzelf de mogelijkheid om je account te verifiëren met iDIN. Volg simpelweg de stappen die worden aangegeven, en je account zal worden geverifieerd als onderdeel van het aanmeldproces.
Kan ik mijn adres van de bestelling achteraf wijzigen?
Nee, het is helaas niet mogelijk om het afleveradres van je bestelling te wijzigen nadat je deze hebt geplaatst met iDEAL in3. Zorg er daarom voor dat je het juiste afleveradres invoert tijdens het bestelproces.