Samenvatting van onze consumentenvoorwaarden

 

Hoi! Je ziet deze pagina omdat je hebt gekozen om te betalen via iDEAL in3. Goede keuze als je het ons vraagt!

Je kijkt nu naar een korte en duidelijke samenvatting van onze Consumentenvoorwaarden’ voor iDEAL in3. Dit zijn de regels die gelden als je via iDEAL in3 betaalt. Met deze samenvatting proberen wij de regels makkelijk en duidelijk te maken voor iedereen. Bij twijfel of bij een probleem gelden de volledige en uitgebreide versie consumentenvoorwaarden, klik hier als je de volledige consumentenvoorwaarden wil lezen.

Ben je een zakelijke klant en ben je op zoek naar onze voorwaarden voor bedrijven? Klik dan hier.

Wie zijn wij?

We stellen ons graag even voor, wij zijn iDEAL in3!

Wie:                            In3 NL B.V.

Waar:                         Meerenakkerweg 1a, 5652 AR in Eindhoven

KVK-nummer:           59234784

BTW-nummer:          NL853381082B01

Als je ons wilt spreken, dan kan dat op de volgende manieren:

Bel ons op: 088 - 39 93 399

Mail ons op: support@in3.ideal.nl

We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 20.00 uur voor al je vragen! Op zaterdag zijn we bereikbaar van 9:00 tot 17:00 uur.

Je aankoop

Als je een product koopt bij een winkel, dan moet je daarvoor betalen. Als je betaalt via iDEAL in3, dan maak je met ons afspraken over het betalen voor jouw koop in drie gelijke delen:

  • Deel 1 betaal je direct bij je aankoop.
  • Deel 2 betaal je uiterlijk 30 dagen na je aankoop.
  • Deel 3 betaal je uiterlijk 60 dagen na je aankoop.

Wij maken alleen afspraken met jou over het gebruiken van iDEAL in3. Afspraken over andere onderwerpen, zoals afspraken over levertijden en garantie, maak jij met de winkel. Daar hebben wij verder niets mee te maken.

Jouw aanvraag

Je wilt je aankoop natuurlijk betalen met iDEAL in3, wel zo makkelijk! Wanneer je bij de winkel een aanvraag doet om te betalen met iDEAL in3 willen wij wel wat dingen zeker weten. We vragen je deze dingen te beloven:

  • Je bent volwassen, dus 18 jaar of ouder.
  • Je hebt genoeg geld om te betalen. Je bent dus niet failliet, je staat niet onder curatele of bewind en er is geen schuldsaneringsregeling op jou van toepassing. Daarnaast zijn hier ook geen aanvragen voor ingediend.
  • Het adres dat je opgeeft is van een normale woning in Nederland. Dus geen postbus of servicepunt.
  • De gegevens die je aan ons en de winkel hebt gegeven zijn juist en je zal de betalingen doen vanaf jouw rekening.

Beoordeling van de aanvraag

Als je kiest om via iDEAL in3 te betalen, dan controleren wij of dat mag. Wij proberen ook zo goed mogelijk te controleren of je alle drie de delen kan betalen. Deze controle gaat volledig automatisch. In onze privacyverklaring kun je meer lezen over deze controle en welke gegevens daarbij gebruikt worden. Deze controle wordt ook wel een kredietbeoordeling of kredietwaardigheidstoets genoemd.

Let op: wij kunnen enkel een beperkte controle doen. Alleen jij weet wat er op je bankrekening staat en of je voldoende geld hebt om de aankoop te betalen via iDEAL in3. Je bent er zelf voor verantwoordelijk om de aankoop niet te doen als je denkt dat je de drie delen misschien niet kunt betalen.

Als je niet kan afrekenen via iDEAL in3, dan laten wij dit weten. Als je toch jouw aankoop wil doen bij de winkel, dan moet je op een andere manier afrekenen.

Als we jouw aanvraag goedkeuren

Als afrekent via iDEAL in3, dan heb je een overeenkomst gesloten met ons (In3 NL B.V.). Je moet daarom betalen aan ons voor jouw aankoop. Onze iDEAL in3 consumentenvoorwaarden zijn onderdeel van deze overeenkomst. Je overeenkomst met ons eindigt vanzelf als je alles hebt betaald.

Als je je bedenkt

Als je toch niet via iDEAL in3 wil betalen, dan kun je jouw aankoop nog afbreken door het eerste deel niet aan ons te betalen bij het afrekenen. Je mag altijd direct alle drie de delen aan ons betalen. Jouw overeenkomst met ons stopt dan automatisch omdat alle delen zijn betaald.

Overdracht aan ons

Als je via iDEAL in3 afrekent, dan moet je betalen aan ons en niet meer aan de winkel. Om ervoor te zorgen dat de winkel wel zijn geld krijgt, betalen wij voor jou aan de winkel. Door dit te doen, nemen wij het recht op jouw betalingen over van de winkel. Hierbij, alsmede tijdens het afrekenen via iDEAL in3, word je geïnformeerd over deze overdracht.

Drie termijnen

Als je via iDEAL in3 afrekent, hoef je niet in één keer aan de winkel te betalen, maar moet je in drie delen betalen aan ons. Het totale bedrag dat je moet betalen delen wij door drie. Zo ontstaan er drie gelijke delen. Het eerste deel betaal je direct bij je aankoop. Het tweede deel betaal je uiterlijk 30 dagen na je aankoop. Het derde deel betaal je uiterlijk 60 dagen na je aankoop. Je betaalt verder niets extra’s zolang je op tijd betaalt.

Retours

Als je je koop wilt terugsturen of terugdraaien, dan moet je contact opnemen met de winkel. Wij zijn daar niet bij betrokken. Als de winkel je teruggestuurde product goedkeurt, dan kan de winkel dat aan ons doorgeven en dan betalen wij jou je geld terug. Als je een deel van je bestelling terugstuurt, dan mogen wij het teruggegeven bedrag aftrekken van de delen die je nog aan ons moet betalen. Zolang de winkel je teruggestuurde product niet heeft goedgekeurd, moet je de drie delen gewoon aan ons betalen.

Hoe je moet en mag betalen

  • Je mag altijd de nog niet betaalde delen eerder aan ons betalen, zonder extra kosten. Je moet de nog niet betaalde delen eerder aan ons betalen als wij daarom vragen. Dit zullen wij alleen vragen als daar een goede reden voor is. Bijvoorbeeld als je aanvraag niet klopt of als wij dat moeten doen op grond van de wet.
  • Je moet aan ons betalen via de betaallink die je daarvoor van ons ontvangt of via de betaalknop online of in onze app.
  • De persoon die het eerste deel aan ons betaalt, is ook verantwoordelijk dat het tweede en derde deel op tijd wordt betaald. Als je het eerste deel voor iemand anders hebt betaald of door iemand anders hebt laten betalen, dan ben je naast die andere persoon volledig verantwoordelijk voor het op tijd betalen van het tweede en derde deel.

Als je niet betaalt of te laat betaalt

Als je niet op tijd betaalt aan ons, dan krijg je eerst een herinnering met een nieuwe betaaltermijn. Als je weer niet betaalt, dan zullen wij je een bericht sturen met een allerlaatste kans om te betalen. Als je dan nog steeds niet betaalt, dan kunnen wij een incassobureau inschakelen. In dit geval kun je ook te maken krijgen met wettelijke incassokosten. Deze kosten zijn minimaal € 48,40 en kunnen hoger zijn afhankelijk van jouw schuld aan ons.

Communicatie en klachten

Heb je vragen of klachten over je aankoop? Daar kunnen wij je helaas niet bij helpen. Hiervoor moet je contact opnemen met de winkel waar je je product hebt gekocht.

Heb je vragen of klachten over je betaling via iDEAL in3? Daar willen wij je graag zo snel mogelijk mee helpen. Neem daarom gerust contact met ons op per telefoon (088 - 399 33 99) of per mail via support@in3.ideal.nl. Je mag ook altijd een klacht indienen via het Europese ODR platform.

Informatie

Het is belangrijk dat wij weten wanneer er iets in je gegevens verandert. Als nieuwe gegevens niet aan ons doorgeeft, dan blijven wij bijvoorbeeld uitgaan van je oude adres of e-mailadres. Het kan zijn dat je daardoor berichten zal missen. Je moet die veranderingen daarom ook aan ons doorgeven.

Als de gegevens die je aan de winkel of aan ons hebt gegeven verkeerd zijn, dan ben je verantwoordelijk voor de gevolgen daarvan. We mogen altijd meer informatie bij je opvragen als dit nodig is.

Uitsluiting van aansprakelijkheid

Wij zijn alleen aansprakelijk voor schade als we volgens de wet verantwoordelijk zijn voor de schade.

Overdracht aan Aion Bank SA/NV

Wij werken samen met het bedrijf Aion Bank SA/NV en wij dragen ons recht op betaling over aan Aion Bank SA/NV. Hierbij informeren wij jou over deze overdracht. Als je wil weten hoe Aion Bank SA/NV omgaat met jouw gegevens, dan kun je dat lezen in de privacyverklaring van Aion Bank SA/NV. Dit verandert niets aan jouw afspraken met ons. Je moet nog steeds gewoon aan ons betalen via de betaallink die je daarvoor van ons ontvangt of via de betaalknop online of in onze iDEAL in3 App.

Nederlands recht en Nederlandse rechter

Alleen Nederlands recht geldt op onze afspraken. Als we een probleem hebben die we niet samen kunnen oplossen, dan kan het probleem voorgelegd worden aan een Nederlandse rechtbank.