Welkom op de FAQ-pagina van iDEAL in3, jouw betrouwbare partner voor veilige en gemakkelijke betalingen in drie termijnen, zonder rente of verborgen kosten. Of je nu voor het eerst van iDEAL in3 hoort of al bekend bent met onze service, wij begrijpen dat je vragen hebt over hoe het werkt, de voordelen en hoe je het kunt gebruiken voor online aankopen. Hier vind je de antwoorden op enkele van de meest gestelde vragen.
Algemene informatie over iDEAL in3
Wat is iDEAL in3?
in3 werkt samen iDEAL. Daarmee kun je voortaan je bestellingen in drie gelijke delen betalen, zonder rente, met onze nieuwe betaalmethode iDEAL in3. iDEAL in3 is een aparte betaalmethode in de checkout van een webshop.
iDEAL in3 is bij veel webshops beschikbaar, maar misschien nog niet overal. Zie je het niet als betaaloptie? Vraag dan aan de webshop of ze iDEAL in3 kunnen toevoegen.
Verwerkt iDEAL in3 persoonsgegevens?
Ja, om onze service aan te bieden, hebben we je persoonsgegevens nodig. In ons privacy statement vertellen we je hier meer over.
Hoe werkt iDEAL in3?
Met iDEAL in3 betaal je de bestelling in drie gelijke termijnen tegen 0% rente.
Bij het afrekenen, kies je in de checkout voor iDEAL in3. Er vindt een binnen een split second een krediet check plaats. Na de goedkeuring betaal je direct het eerste deel, dat gelijk is aan een derde van het aankoopbedrag, via iDEAL. Vervolgens
ontvang je van ons een herinnering om de tweede betaling binnen 30 dagen te betalen en om het laatste deel binnen 60
dagen te betalen. En dat allemaal zonder extra kosten!
Wat zijn de betalingsvoorwaarden bij iDEAL in3?
De betalingsvoorwaarden van iDEAL in3 kun je hier vinden
Wat betekent gespreid betalen met iDEAL in3?
IDEAL in3 is een gespreid betaalmethode zonder rente en BKR registratie. Je betaalt gespreid in drie termijnen binnen 60 dagen. De eerste termijn betaal je direct via IDEAL. De tweede termijn betaal je binnen 30 dagen en de derde termijn weer 30 dagen daarna.
Betalingen en termijnen
Hoe kan ik de tweede en derde termijn betalen?
Voor elke termijnbetaling ontvang je een nieuwe betaallink per e-mail. Heb je deze niet ontvangen of ben je de e-mail verloren? Je kunt ook in de app of het online portaal kijken voor je betaalinformatie. Als je de betaalgegevens daar niet kunt vinden, neem dan contact op met onze klantenservice.
Waarom krijg ik een herinnering als ik al betaald heb?
- Het verwerken van jouw betaling en het sturen van de betaalherinnering hebben elkaar gekruist. Het kan dus zijn dat je bijvoorbeeld gisteren een betaling hebt gedaan, maar dat deze nog niet is verwerkt. Je kunt in dit geval de betaalherinnering als niet verzonden beschouwen.
-Betalingen kunnen alleen via de iDEAL-link worden gedaan. Als je onverhoopt toch een handmatige overboeking hebt gedaan, wordt deze automatisch teruggestort. Let op: vergeet niet alsnog via de iDEAL-link te betalen om op tijd te zijn met je betaling. Heb je vragen over een handmatige overboeking? Neem dan contact op met onze klantenservice voor assistentie.
Wat gebeurt er als ik te laat betaal?
Als je zowel de tweede als de derde termijn niet betaalt, wordt je dossier twee weken na het versturen van de WIK-mail (Wet Incasso Kosten-mail) overgedragen aan een van onze incassopartners (ACCS of Faircasso).
WIK staat voor "Wet Incasso Kosten". Een WIK-mail of WIK-brief is een wettelijk verplichte laatste aanmaning die wordt verstuurd voordat een zaak wordt overgedragen aan een incassobureau. Deze brief geeft je nog 14 dagen de tijd om je schuld te betalen zonder dat er extra incassokosten in rekening worden gebracht.
Hiervoor mogen wettelijke incassokosten in rekening gebracht worden van 15% van het openstaande bedrag met een minimum van €40.
Kan ik een betalingsregeling treffen of uitstel van betaling krijgen voor een betaling aan iDEAL in3?
In sommige gevallen kan dit mogelijk zijn. Hoewel het algemene beleid is dat je het bedrag voor de gestelde datum(s) moet betalen, raden we je aan om contact op te nemen met de klantenservice van iDEAL in3. Zij kunnen kijken of er in jouw specifieke situatie mogelijkheden zijn voor een betalingsregeling of uitstel van betaling.
Problemen met betalen
Waarom krijg ik de melding dat ik niet met iDEAL in3 kan betalen?
Voorafgaand aan de betaling doet in3 een gegevenscontrole. Dat de betaling niet lukt kan verschillende redenen hebben. We leggen je dit graag uit via de telefoon of per e-mail.
Ik heb geen betaaloverzicht ontvangen.
- Het betaaloverzicht is in je spambox terecht gekomen. Om dit een volgende keer te voorkomen, adviseren wij je om onze e-mails te markeren als vertrouwd.
- Het is mogelijk dat er een typefout staat in je e-mailadres. Daarom is het betaaloverzicht niet aangekomen; je kunt het best contact opnemen met onze klantenservice.
Account
Hoe maak ik een account aan?
Je kunt eenvoudig een account aanmaken voor iDEAL in3 via de app of website. Ga hiervoor naar https://in3.ideal.nl/online/ en volg de stappen om je account te registreren. Of je nu de app gebruikt of de website bezoekt, het proces is ontworpen om je snel en gemakkelijk aan de slag te laten gaan met iDEAL in3.
Mijn bestedingslimiet is veranderd, hoe kan dit?
We voeren geregeld een kredietcheck uit om ervoor te zorgen dat we personen niet overkrediteren. Hierdoor kan het voorkomen dat je bestedingslimiet soms verandert. Deze aanpak helpt ons om verantwoord krediet te verlenen en jouw financiële gezondheid te beschermen.
Wat is het bedrag in mijn account?
Het bedrag dat je in je account ziet, is het maximale bedrag dat je kunt gebruiken met iDEAL in3. Dit is je bestedingslimiet en geeft aan hoeveel je in totaal kunt uitgeven bij aankopen die je in drie termijnen wilt betalen via iDEAL in3.
Hoe kan ik mijn account verifiëren (iDIN)?
Wanneer je een account aanmaakt voor iDEAL in3, word je automatisch door het verificatieproces geleid. Tijdens het registratieproces, zowel via de website als de app, krijg je vanzelf de mogelijkheid om je account te verifiëren met iDIN. Volg simpelweg de stappen die worden aangegeven, en je account zal worden geverifieerd als onderdeel van het aanmeldproces.
Bestelling en levering
Wanneer wordt de bestelling geleverd?
Wij hebben helaas geen inzicht in individuele bestellingen of orders. In dit geval kun je het beste contact opnemen met de webshop waar je de bestelling hebt geplaatst. Zij hebben alle details van je order en kunnen je hiermee verder helpen.
Producten zijn beschadigd of wijken af van wat ik besteld heb…
Wij hebben geen inzicht in individuele bestellingen. In dit geval kun je het beste contact opnemen met de webshop waar je de bestelling hebt geplaatst. Zij hebben alle ordergegevens en kunnen je hiermee verder helpen.
Ik wil de bestelling annuleren, wat moet ik doen?
In dit geval kan je het best contact opnemen met de winkel of webshop. De winkel of webshop zal vervolgens de
annulering aan ons doorgeven en wij storten het door jouw betaalde bedrag terug op het rekeningnummer dat bij ons
bekend is.
Ik heb mijn product(en) niet ontvangen, wat moet ik doen?
Als je je bestelling nog niet hebt ontvangen, neem dan eerst contact op met de webshop waar je de aankoop hebt gedaan. Zij kunnen je informeren over de status van je bestelling en eventuele vertragingen. Mocht dit niet tot een oplossing leiden, neem dan contact op met onze klantenservice. In bepaalde situaties kunnen we uitstel van betaling bieden. We zullen dan samen naar je specifieke situatie kijken en bepalen of uitstel van betaling in jouw geval mogelijk is.
Kan ik mijn adres van de bestelling achteraf wijzigen?
Nee, het is helaas niet mogelijk om het afleveradres van je bestelling te wijzigen nadat je deze hebt geplaatst met iDEAL in3. Zorg er daarom voor dat je het juiste afleveradres invoert tijdens het bestelproces.
Retour en annulering
Ik heb (een deel van) mijn bestelling retour gezonden, maar ontvang alsnog een herinnering. Hoe kan dat?
Het kan zijn dat je retour gezonden artikelen nog niet verwerkt zijn bij de winkel of webshop op het moment dat wij
een betaalherinnering sturen. Als de retour is verwerkt, stuurt de winkel of webshop hiervan een bevestiging. Als je niet
alles retour hebt gestuurd krijg je van iDEAL in3 een e-mail met hierin het aangepaste bedrag. Het retour bedrag wordt
in mindering gebracht van de laatste termijn.
Ik heb de bestelling retour gestuurd, wat nu?
Wanneer je de bestelling retour stuurt of annuleert wachten wij af tot de webshop ons de bevestiging tot creditering
stuurt. Mocht het geld na 5 werkdagen nog niet op jouw rekening staan dan kan het zijn dat de webshop de credit
nog niet bevestigd heeft. Neem in dit geval contact op met de webshop zodat ze de bevestiging doorsturen naar iDEAL in3. We storten het geld terug op het rekeningnummer dat bij ons bekend is.
Ik heb een deel van de bestelling retour gestuurd, wat nu?
In dit geval betaal je alleen voor de producten die je houdt, inclusief eventuele verzendkosten. Zodra je retour is verwerkt
ontvang je hiervan per e-mail een bevestiging. We brengen het bedrag altijd in mindering vanaf de 3e termijnbetaling.
Als je meer hebt betaald dan de producten die je hebt gehouden, dan storten wij het te veel betaalde bedrag terug
op het rekeningnummer dat bij ons bekend is. Heb je na een week nog geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact
op met de webshop om te vragen of je retour goed is aangekomen.
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem contact op met onze klantenservice.
iDEAL in3 voor ondernemers
Wat zijn de betalingsvoorwaarden bij iDEAL in3?
De betalingsvoorwaarden van iDEAL in3 kun je hier vinden
Ik wacht op een betaling van iDEAL in3, wanneer kan ik die verwachten?
We betalen het gehele orderbedrag gegarandeerd uit nadat de consument geaccepteerd is. Dit is meestal 15 dagen na plaatsing van de order. Het kan zo zijn dat de Payment Service Provider een andere uitbetaaldatum hanteert. Hierdoor kan het voorkomen dat je de betaling iets later ontvangt.
Wat betekent gespreid betalen met iDEAL in3?
IDEAL in3 is een gespreid betaalmethode zonder rente en BKR registratie. Je betaalt gespreid in drie termijnen binnen 60 dagen. De eerste termijn betaal je direct via IDEAL. De tweede termijn betaal je binnen 30 dagen en de derde termijn weer 30 dagen daarna.
Geen antwoord op uw vraag kunnen vinden? Neem contact op met onze merchant support afdeling.